صفحه اصلی > آموزشی : سایت Etsy؛ چه محصولاتی را در سایت اتسی به فروش برسانیم؟

سایت Etsy؛ چه محصولاتی را در سایت اتسی به فروش برسانیم؟


در سال‌های اخیر توجه بسیاری از مردم به سمت مارکت پلیس (Marketplace) اتسی جذب شده است. سایت etsy به یکی از محبوبترین و بهترین فروشگاه‌های جهان تبدیل شده است و بسیاری از برندهای مطرح فعالیت سال‌های اولیه فعالیت خود را در این سایت شروع کرده‌اند. در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سایت etsy به عنوان خریدار و فروشنده مشغول فعالیت هستند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید و مایل به فروش محصولات خاص و هنرهای دستی خود هستید به شما توصیه می‌کنیم که فروش محصولات خود را از این سایت  امتحان کنید. فروش در سایت اتسی به صورت دلاری است و شما با فروش محصولات خود در این سایت به درآمد هنگفتی دست پیدا خواهید کرد.  اگر مایل به آشنایی کامل با سایت etsy و قوانین کسب درآمد از آن هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. ما به شما خواهیم گفت که سایت etsy چیست و چگونه می‌توان در آن کسب درآمد کرد.

سایت etsy چیست؟

سایت Etsy یک بازار آنلاین جهانی است که به فروشندگان مستقل اجازه می‌دهد تا محصولات دست‌ساز، وینتیج (قدیمی و خاص)، و وسایل و ابزارهای هنری خود را به خریداران از سراسر جهان عرضه کنند. این سایت در سال 2005 تأسیس شد و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای خرید و فروش محصولات خاص و منحصر به فرد شد.

محصولات قابل فروش در Etsy شامل دسته‌بندی‌های مختلفی مانند زیورآلات دست‌ساز، لباس‌های هنری، لوازم دکوراسیون، آثار هنری، اسباب‌بازی‌ها، لوازم دیجیتال، و محصولات وینتیج می‌شوند. قوانین Etsy برای محصولات وینتیج این است که باید حداقل 20 سال قدمت داشته باشند.

فروشندگان Etsy عموماً کسب‌وکارهای کوچک یا حتی افراد مستقل هستند که از این پلتفرم برای عرضه محصولات خود به یک جامعه بزرگ و جهانی استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های Etsy، تمرکز بر محصولات منحصر به فرد، دست‌ساز و غیرصنعتی است که آن را از سایر فروشگاه‌های آنلاین مانند Amazon و eBay متمایز می‌کند.

نحوه کار سایت etsy به چه صورت است؟

نحوه کار سایت Etsy

اتسی یک پلتفرم ساده هم برای مشتریان و ه برای فروشندگان است.

برای شروع در اتسی، فقط کافی است یک حساب کاربری ایجاد، یک نام کاربری انتخاب کرده و سپس به بخش “Sell” سایت بروید تا فروشگاه خود را باز کنید (در خصوص نحوه باز کردن فروشگاه بیشتر صحبت خواهیم کرد). فروشندگان فروشگاه خود را با توضیحات و تصویر پروفایل تعریف کرده، موجودی خود را بارگذاری کرده و لیست محصولات خود را ایجاد می‌کنند. می‌توانید هزینه‌ها و زمان تحویل را به دلخواه خود تنظیم کنید. هر چند که ایجاد یک فروشگاه در اتسی رایگان است، اما برای هر لیست محصول یک هزینه و هر فروش یک هزینه تراکنش پرداخت کنید.

برای تبدیل شدن به مشتری در اتسی، می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد یا به عنوان مهمان وارد سایت etsy  شوید و خرید خود را انجام دهید. بعد از وارد شدن به سایت اتسی این امکان برای شما وجود دارد که محصولات را بر اساس دسته بندی مرور کنید یا اگر چیز خاصی در ذهن دارید، محصول مورد نظرتان را جستجو کنید. هنگامی که محصولی که به دنبال آن هستید را پیدا کردیدمی‌توانید توضیحات دقیق محصول، نظرات مشتریان در مورد محصول (و همچنین در مورد فروشنده) و اطلاعات درباره گزینه‌های حمل و نقل را بررسی کنید. گزینه‌های پرداخت بسته به فروشنده متغیر است، اما گزینه‌های پرداخت تقریبا در تمام موارد با کارت اعتباری و پی‌پال هستند.

در سایت etsy مشتریان و فروشندگان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این امکان به مشتریان اجازه می‌دهد که قبل از خرید با مشتری صحبت کنند و اطلاعات تکمیلی در رابطه با محصول دریافت کنند، آخرین وضعیت سفارش خود را پیگیری کنند و پس از دریافت کالا، در صورت نیاز سوالات خود را مطرح کنند. همچنین، فروشندگان می‌توانند برای پرسیدن نظرات با مشتریان با آن‌ها تماس بگیرند.

علاوه بر سایت اتسی می‌توانید از طریق بهترین سایت های فریلنسری مانند Upwork، freelancer، fiverr و … نیز فعالیت کنید، پروژه خارجی دریافت کنید و درآمد دلاری خود را افزایش دهید. برای فعالیت در سایت‌های فریلنسری، سایت‌های فروش محصول مانند اتسی و آمازون توسط ایرانیان این است که از یک سرور مجازی ویندوز با Ip ثابت و اختصاصی استفاده کنید تا بدون شناسایی شدن Ip اصلی و بلاک شدن حساب کاربری به فعالیت بپردازید.

آیا برای فروش در سایت etsy به مجوز کسب‌وکارتان نیاز دارید؟

سایت etsy در حال حاضر از فروشنده‌ها برای باز کردن یا مدیریت یک فروشگاه هیچگونه مجوز کسب و کاری نمی‌خواهد. در حال حاضر بسیاری از فروشنده‌های سایت etsy بدون مجوز در حال فعالیت در این سایت هستند. البته اتسی تنها منبع قانون ‌گذاری نیست و شما باید قوانین و مجوزها تجاری مرتبط به کشور خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا به یک مجوز تجاری یا مجوزهای دیگری نیاز دارید یا خیر.در برخی از مناطق ممکن است از شما بخواهد در صورتی که برخی محصولات خاص به ویژه خوراکی، گیاهان زنده و مواردی از این دست که حساسیت بیش‌تری دارند را به فروش می‌رسانید، مجوز داشته باشید. در صورتی که در این مورد دچار تردید هستید، می‌توانید از یک وکیل کسب‌و‌کار در این خصوص سوال بپرسید تا بدون مشکل فعالیت خود را شروع کنید.

برای فعالیت در سایت‌های خارجی مانند etsy، استفاده از حساب‌های بین‌المللی نظیر پی پال و کسب درآمد دلاری از ایران نیاز به یک سرور مجازی ارزان با IP ثابت از یکی از لوکیشن‌های خارجی مورد تایید برای فعالیت در این سایت خواهید داشت تا احتمال شناسایی Ip  اصلی و مسدود شدن حسابتان را به صفر برسانید.

کارمزد سایت etsy به چه صورت است؟

کارمزد سایت Etsy چگونه است

همان‌طور که در بالا گفته شد، اگرچه باز کردن یک فروشگاه در سایت etsy رایگان است اما فروش در این سایت کاملا رایگان نیست و شما باید کارمزد پرداخت کنید. ساختار قیمت‌گذاری و سیاست‌های جدید سایت اتسی (که در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد) شامل موارد زیر است:

هزینه ایجاد لیست جدید (listing)

شما برای باز کردن هر لیست یا دسته‌بندی جدید محصول در فروشگاه خود باید هزینه 0.20 دلار هزینه پرداخت کنید،  سایت اتسی به این موضوع اهمیت نمی‌دهد که محصول شما به فروش می‌رسد یا خیر، شما باید این هزینه  را پرداخت کنید (البته برخی محصولات تحت عنوان لیست خصوصی وجود دارند که تنها پس از فروش شامل این هزینه می‌شوند). هر لیستینگ چهار ماه ادامه دارد و سپس به صورت خودکار این مبلغ  تمدید می‌شود مگر اینکه تمدید خودکار را غیرفعال کنید.

هزینه هر تراکنش

هر فروشی که از طریق اتسی پردازش شود، هزینه تراکنش ۵ درصدی را به همراه دارد. این مبلغ ۵ درصد از قیمت نمایش داده شده برای محصول بعلاوه مقداری که برای حمل و نقل و/یا بسته‌بندی اضافه می‌شود است. بنابراین، مهم است که این موارد را به ساختار قیمت‌گذاری و هزینه‌های حمل و نقل خود اضافه کنید. این به این معنی است که اگر شما یک محصول را با هزینه ارسال برای مشتری به قیمت 100 دلار به فروش می‌رسانید، باید 5 دلار به سایت etsy به منظور کارمزد پرداخت کنید.

هزینه پردازش پرداخت:

هزینه های پردازش پرداخت به روشی که مشتریان برای پرداخت انتخاب می کنند بستگی دارد. معمولا این هزینه زمانی که مشتری از روش Etsy Payment استفاده می‌کند، کمتر از زمانی است که سایر بانک‌ها و درگاه‌هارا انتخاب می‌کند.

هزینه فروش حضوری

آیا به عنوان یک فروشنده در نمایشگاه‌های هنری یا بازار فروش محصولات حضوری می‌روید و در آن‌ها شرکت می‌کنید؟ در این صورت می‌توانید از کارتخوان‌های  سایت اتسی استفاده کنید و 0.2 دلار کارمزد تراکنش دریافت کنید.

 هزینه اختیاری اشتراک

سایت etsy برای فروشگاه‌های قدرتمند که کسب و کار بهتری نسبت به سایر فروشگاه‌ها دارند، امکاناتی را فراهم آورده است. فروشندگان با وضعیت خوب در شرکت می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار (با افزودن مالیات) اشتراک اتسی  پلاس تهیه کنند. با پرداخت این هزینه‌ها فروشگاه اتسی ابزارهای اضافی برای رشد برند و کسب و کار شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.  هر ماه، این اشتراک به شما ۱۵ اعتبار برای لیستینگ محصول یا ۳ دلار و ۵ دلار اعتبار تبلیغات اتسی می‌دهد، اما شما باید آن‌ها را در مدت زمان مشخصی استفاده کنید.

هزینه‌های الگو

آیا می‌خواهید وب‌سایت شخصی خود را خارج از اتسی ایجاد کنید؟ ابزار Pattern در اتسی به شما این امکان را می‌دهد. پس از ۳۰ روز آزمایش رایگان این ابزار، با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه۱۵ دلار می‌توانید از آن استفاده کنید.

هزینه‌های عملیاتی نظارتی

فروشندگان در برخی از کشورها برای هر تراکنش کارمزد عملیاتی نظارتی دریافت می‌کنند. این هزینه کارمزدی بر اساس درصد ثابتی از قیمت نمایش داده شده در هر فهرست به اضافه حمل و نقل است . این معمولا ناشی از افزایش هزینه‌های مرتبط با تطابق با مقررات می‌باشد.

چه چیزهایی را می‌توانید در سایت etsy به فروش برسانید؟

چه چیزهایی را سایت Etsy به فروش برسانیم

شما می‌توانید، محصولات بسیار زیادی را در سایت etsy پیدا کنید اما بر اساس گزارشات خود سایت اتسی سه نوع محصول از دیگر محصولات موجود در این سایت پر فروش‌تر هستند. محصولات دست ساز، عتیقه و تجهیزات صنایع دستی. بیش از 90 درصد محصولاتی که در این سایت وجود دارد در دسته محصولات دست‌ساز قرار دارند. از دیگر چیزهایی که در سایت etsy به فروش می‌رسد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لباس و جواهرات دست ساز خانگی
  • کیف‌های کوچک دست ساز مانند کیف لوازم آرایشی و ..
  • انواع غذا مانند  چاشنی، خمیر، کیک و ..
  • گل و گیاه زنده • وسایلی که مربوط به دکوراسیون منزل می‌شوند مانند انواع میز، مجسمه و .. • وسایل آشپزخانه مانند انواع بشقاب، قاشق و …
  •  لوازم حیوانات خانگی مانند بند و یقه و …
  • عتیقه و محصولات کلکسیونی در این سایت etsy به وفور یاد می‌شود. اگر یک محصول کالای عتیقه یا صنایع دستی نباشد،  فروشنده موظف است که در قسمت درباره محصول تمام اطلاعات مربوط به آن از جمله افرادی که در ایجاد آن دخیل هستند را وارد کند.

لوازم صنایع دستی می‌تواند شامل کالاهای دست ساز، کالاهای تجاری و کالاهای عتیقه باشد.*‌ شما باید برای تمامی محصولات از عکس‌های اصلی آن‌ها استفاده کنید. تمام عکس‌ها باید واقعا تصویر دقیقی از آنچه مشتری خریداری خواهد کرد، باشند. استفاده از عکس‌های ژورنال با سیاست‌های سایت اتسی مغایرت دارد و ممکن است، باعث عدم اعتماد مشتری‌ها به شما شود.

مواردی که نمی‌توانید در سایت etsy به فروش برسانید

این امکان برای شما وجود ندارد که کالاهای دیگر فروشندگان سایت اتسی را مجددا بفروشید. این کار ممنوع است و اتسی به شدت با آن برخورد خواهد کرد. برخی دیگر از محصولات وجود دارند که فروش آن‌ها توسط سایت etsy ممنوع است. از جمله مهمترین مواردی که نمی‌توان در این سایت فروخت،می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هرگونه مواد الکلی، مواد مخدر، تنباکو و وسایلی که برای استعمال دخانیات و مواد مخدر استفاده می‌شوند
  • فروش داروهای نسخه‌ای
  • برخی محصولات که از حیوانات در ساخت آن‌ها استفاده شده است
  • بقایای انسانی
  • وسایل خطرناک مانند مواد منفجره، اسلحه و …
  • اقلامی که خشونت را ترویج می‌کنند
  • اقلام تحت نظارت بین‌المللی
  • اقلام غیرقانونی یا اقلامی که فعالیت غیرقانونی را ترویج می‌کنند
  • محتوای جنسی یا محتوای پورنوگرافیک
  • اقلامی که به حقوق مالکیت فکری و معنوی کسی تجاوز می‌کنند

چگونه محصول خود را در سایت etsy بفروشیم؟

برای ساخت یک فروشگاه در این سایت کافی است تا قدم به قدم مراحل زیر را دنبال کنید.

 اولین قدم ساخت حساب در سایت etsy

ابتدا به صفحه اصلی Etsy بروید و “Create Account” را از بالای صفحه انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود اطلاعاتی مانند نام، آدرس و اطلاعات تماس خود را وارد کنید. در مرحله بعد باید یک نام کاربری انتخاب کنید. سپس یک ایمیل تأیید از «registration@etsy.com» دریافت خواهید کرد که نیاز است آن را تایید کنید. در نهایت می‌توانید وارد حساب کاربری جدید خود شوید و در بخش “About” برای پروفایل خود توضیحی بنویسید و یک عکس اضافه کنید. در سایت اتسی روی Sell on Etsy کلیک کنید. پس از تکمیل پروفایل خود، گزینه “Sell” را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. روی Open your Etsy shop کلیک کنید. در پایین صفحه گزینه‌ای برای باز کردن یک فروشگاه خواهید دید. روی آن کلیک کنید.

قدم دوم بهینه کردن پروفایل فروشگاه

بهینه کردن پروفایل فروشگاه در سایت Etsy

هنگامی که فروشگاه جدید خود را باز کردید، باید فورا بهینه سازی آن را برای جستجو، دیده شدن و .. شروع کنید. برای تنظیم هرچه بهتر نمایه فروشگاه خود بهتر است از روش‌های زیر استفاده کنید.

  1. از یک عکس با تراکم پیکسل 840 در 3360 برای صفحه اصلی ویترین خود استفاده کنید.
  2. در بخش درباره ما در خصوص کسب‌وکار خود و محصولاتی که می‌فروشید، صحبت کنید. بهتر است هر چیزی که کمک می‌کند تا شما را از دیگر کسب‌وکارها متمایز می‌کند را در بخش درباره ما آورده شود.
  3. از نماد فروشگاهی استفاده کنید که با لوگوی کسب و کار و برند کلی شما مطابقت داشته باشد.
  4. از کلمات کلیدی استفاده کنید که مشتری‌ها ممکن است برای پیدا کردن محصولات شما آن‌ها را جستجو کنند. برای مثال اگر مربا می‌فروشید، از کلماتی مانند مربای خانگی، مربای ارگانیک و .. استفاده کنید.
  5. همه اعضای تیم را در بخش Shop Members معرفی کنید.

قدم سوم یک صفحه درباره ما تاثیرگذار بنویسید

نوشتن درباره ما برای فروشگاه در سایت Etsy

این صفحه به شما اجازه می‌دهد تا 5000 کلمه در خصوص اینکه چه کسی هستید و چه چیزی کسب و کار شما را استثنایی می‌کند، بنویسید. از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. شما باید دستاوردها، تجربه، دانش و USP کسب و کار خود را در این صفحه برجسته کنید. در هنگام نوشتن این صفحه دانستن موارد زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  1. خوش برخورد باشید.
  2. در مورد اینکه چه چیزی باعث شد که بخواهید کسب و کار خود را شروع کنید صحبت کنید. داستان سرایی همیشه یک مزیت به شمار می‌رود.
  3.  رزومه کاری ارائه دهید.
  4. از جملات ساده و پاراگراف‌های کوتاه و مختصر استفاده کنید.
  5.  بهتر است در این صفحه لینک شبکه اجتماعی و سایر پل‌های ارتباطی را قرار دهید.

قدم چهارم تنظیمات فروشگاه را انجام دهید

انجام تنظیمات فروشگاه در سایت Etsy

این تنظیمات شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. زبان فروشگاه را مشخص کنید. این زبان بعد از افتتاح فروشگاه قابل تغییر نیست اما می‌توانید، ترجمه‌هایی را به زبان‌های دیگر اضافه کنید.
  2. شما باید مشخص کنید که آیا فروش محصولات در فروشگاه شما به صورت تمام وقت است یا پاره وقت. این مورد بر تنظیمات واقعی فروشگاه شما تاثیری ندارد اما سایت Etsy از آن برای اهداف اطلاعاتی استفاده می‌کند.
  3. محلی که فروشگاه شما در آن قرار دارد را مشخص کنید.
  4. برای قیمت‌گذاری محصولات خود باید یک واحد پول مشخص کنید. توجه داشته باشید که درصورتی‌که واحد پول انتخابی شما با واحد پول مورد استفاده بانک مطابقت نداشته باشد، کارمزد تبدیل ارز از حساب شما کم خواهد شد.

قدم پنجم اسم فروشگاه را انتخاب کنید

انتخاب اسم فروشگاه در سایت Etsy

اسم فروشگاه چیزی بیشتر از نشان دادن برند شما است و اهمیت آن غیرقابل انکار است. برای نوشتن نام فروشگاه خود شما 20 کاراکتر در اختیار خواهی داشت. قبل از انتخاب اسم، بهتر است سوال‌های زیر را از خود بپرسید:

  1. پیشنهاد اصلی کسب‌وکار شما چیست؟
  2. می‌خواهید نام فروشگاهتان چه حسی را القا کند؟
  3. از خانواده یا دوستان خود در مورد نام فروشگاه سوال کنید.
  4. آیا اسمی که انتخاب کرده‌اید، روی کارت ویزیت خوب به‌نظر می‌رسد.
  5. آیا خواندن، املا و تایپ آن ساده و بدون مشکل است.
  6. آیا اسمی که انتخاب کرده‌اید در زبان‌های دیگر معنی توهین آمیزی ندارد؟
  7. آیا این نام تکراری است؟

پیدا کردن اسم، کار بسیار سختی است، در ادامه چند روش خلاقانه برای پیدا کردن اسم‌های با عملکرد بالا در سایت etsy آورده شده است.

  1. از نام‌های توصیفی استفاده کنید که احساسات را برمی‌انگیزند.
  2. از خلاقیت خود برای انتخاب و ترکیب کلمات استفاده کنید.

قدم ششم فروشگاه خود را ساده نگه دارید

سایت etsy به صاحبان فروشگاه اجازه می دهد تا خط مشی‌های فروشگاه خود را تنظیم کنند. این یک فرصت و مزیت عالی برای شما به حساب می‌آید تا فروشگاه خود را ساده نگه دارید. برخی از سیاست‌های رایج در فروشگاه‌های اینترنتی عبارتند از:

  1. امکان بازگشت کالا به‌صورت رایگان ظرف مدت 30 روز
  2. بازگرداندن یا تعویض کالاهای آسیب دیده 5 روز پس از دریافت کالا

سیاست‌های فروشگاه شما باید کاملا ساده و سرراست باشند. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، سایت etsy یک الگوی فروشگاه دارد که به شما امکان انتخاب گزینه‌های مختلف را می‌دهد.

قدم هفتم لیست محصولات را به فروشگاه اضافه کنید

افرودن لیست محصولات در سایت Etsy

برای ایجاد لیست محصولات باید به قسمت Shop Manager و از آنجا بر روی گزینه Listing کلیک کنید. برای هر محصول شما می‌توانید 10 عکس باکیفیت به همراه یک ویدیو آپلود کنید. در فروش اینترنتی هیچ چیز به عنوان عکس‌هایی که شما از محصول می‌گیرید در خرید موثر نیست. بهتر است از محصولات خود عکس‌های بسیار باکیفیت تهیه کنید. سعی کنید تا جایی که ممکن است تصاویر بیشتری از یک محصول قرار دهید تا به مشتری در خرید کمک کند.

قدم هشتم دسته‌ها و ویژگی‌های مرتبط را اضافه کنید

افزودن دسته بندی و ویژگی‌های محصول به سایت Etsy

کاربران می‌توانند دسته‌های مختلف محصولات را در Etsy مرور کنند، بنابراین اطمینان از اینکه محصولات شما در دقیق‌ترین دسته ممکن فهرست شده‌اند، ضروری است. به این ترتیب مشتری‌ها راحت‌تر می‌توانند شما را پیدا کنند و به محصولات شما دسترسی داشته باشند. برای اینکه دسته‌بندی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، بهتر است تا نتایج جستجو را برای دسته‌های مختلف بررسی کنید و سپس ارزیابی کنید که کدام یک از این جستجوها نتایجی شبیه به شما را داشته‌اند.

 قدم نهم تگ‌های خود را به حداکثر برسانید

تگ‌ها در اتسی بسیار مهم هستند چرا که این پلتفرم از آن‌ها برای تعیین اینکه آیا محصول شما با جستجوهای خریدار مرتبط است یا خیر، استفاده می کند. برچسب ها وقتی با ویژگی ها و دسته بندی ها ترکیب می شوند، به شدت بر نتایج جستجو تأثیر می گذارند. برای برچسب‌گذاری بهتر کافی است تا نکات زیر را رعایت کنید.

  1. از کلمات کلیدی بلند به جای کوتاه استفاده کنید. برای مثال به جای “مربا” از عبارت “مربای ارگانیک خانگی” استفاده کنید.
  2. سعی کنید از برچسب هایی استفاده کنید که مشابه کلمات کلیدی محصول شما هستند.
  3. غلط املایی را بررسی کنید.
  4. فقط به یک زبان برچسب‌گذاری کنید.

قدم دهم محصول را توضیح دهید

بخش توضیحات محصول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، کاربر باید بداند که چرا باید این محصول را خریداری کند. شما باید تمامی مشخصات محصول مانند مشخصات فیزیکی، مواردی که می‌توان از آن استفاده کرد و .. را به‌طور کامل بنویسید. شما در هنگام توضیح محصول باید موارد زیر را مشخص کنید:

  1. مشخص کنید که محصول می تواند به چه کسانی کمک کند.
  2. اطلاعاتی در خصوص روش‌هایی ساخت این محصول در اختیار مشتری قرار دهید.
  3. در صورت امکان از کلمات کلیدی در این بخش استفاده کنید.
  4. همیشه قدمت و تاریخچه محصولات را قید کنید.
  5. ابعاد و وزن بسته‌بندی محصول را وارد کنید.
  6. اطلاعاتی در خصوص مدت زمان ارسال محصول اضافه کنید.
  7. از جملات ساده و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید تا تاثیرگذاری کلام شما بیشتر شود.

قدم یازدهم مشخص کردن نحوه پرداخت

بر اساس گزارش‌های Baymord حدود 6% از خریداران آنلاین سبد خرید خود را در سه ماهه گذشته رها کرده اند، زیرا گزینه‌های پرداخت کافی برای آن‌ها وجود ندارد. اگرچه امروزه خرید اینترنتی به امری عادی تبدیل شده است، اما بسیاری از افراد همچنان از به اشتراک گذاشتن جزئیات حساب اعتباری خود ترس دارند. مهم نیست که وب‌سایت شما چه اندازه امن است با به حداکثر رساندن گزینه‌های پرداخت در فروشگاه می‌توانید به راحتی مانع از دست رفتن این فرصت‌های فروش شوید. صاحبان فروشگاه اتسی می‌توانند از مزایای Etsy Payments استفاده کنند. این مزیت به شما این مکان را می‌دهد تا گزینه های پرداخت متنوعی را ایجاد کنید. از مهمترین پرداخت‌های اتسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارت‌های اعتباری
  • پی پال
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • و..

قدم دوازدهم تنظیم صورتحساب

شما باید نحوه پرداخت را برای مشتری تعیین کنید. به یاد داشته باشید که اگر کشور شما واجد شرایط گزینه پرداخت نباشد، امکان راه‌اندازی فروشگاه در سایت etsy برای شما وجود ندارد. البته روش‌های برای دور زدن این موضوع وجود دارد که در یک فرصت مناسب به آن‌ها خواهیم پرداخت. برای فروش محصولات در سایت اتسی شما باید در ابتدا هزینه‌ای را به فروشگاه پرداخت کنید. بعد از انتخاب نحوه پرداخت توسط مشتری، اتسی از شما می‌خواهد که روش پرداخت خود را به سایت مشخص کنید. با مشخص کردن روش پرداخت شما می‌توانید فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید.

جایگزین‌هایی برای سایت Etsy

جایگزین‌های سایت Etsy

اگر به دنبال جایگزین‌هایی برای سایت Etsy هستید، وب‌سایت‌های متعددی وجود دارند که هنرمندان، صنعتگران و فروشندگان دست‌سازها و محصولات خاص را پشتیبانی می‌کنند. در زیر چندین جایگزین مطرح برای Etsy آورده شده است:

ArtFire

ArtFire بستری مشابه Etsy است که به هنرمندان و سازندگان محصولات دست‌ساز امکان فروش آثارشان را می‌دهد. این پلتفرم برای فروشندگان کوچک و محصولات منحصر به فرد بسیار مناسب است.

  • محصولات: محصولات دست‌ساز، وینتیج، جواهرات، لوازم هنری.

Amazon Handmade

آمازون با راه‌اندازی Amazon Handmade فضایی برای فروش محصولات دست‌ساز ایجاد کرده است. این پلتفرم از قدرت آمازون بهره‌مند است و به فروشندگان امکان دسترسی به مشتریان جهانی را می‌دهد.

  • محصولات: محصولات دست‌ساز با کیفیت بالا.

Zibbet

Zibbet بستری است که هنرمندان و سازندگان می‌توانند محصولات دست‌ساز خود را در چندین بازار مختلف (از جمله Etsy) به فروش بگذارند. این پلتفرم یک داشبورد مدیریتی ارائه می‌دهد که به فروشندگان امکان می‌دهد فروش خود را از مکان‌های مختلف مدیریت کنند.

  • محصولات: محصولات دست‌ساز، وینتیج، آثار هنری.

Folksy

Folksy یک پلتفرم بریتانیایی است که تمرکز آن بر روی محصولات دست‌ساز و خلاقانه است. این سایت مشابه Etsy است، اما به طور خاص بر بازار بریتانیا متمرکز شده است.

  • محصولات: آثار دست‌ساز، هنرهای تزئینی، جواهرات، مد.

Bonanza

Bonanza یک بازار آنلاین برای فروش انواع محصولات از جمله محصولات دست‌ساز است. این سایت به فروشندگان امکان می‌دهد محصولات خود را در یک فضای شخصی‌سازی شده و با هزینه‌های کمتری نسبت به Etsy بفروشند.

  • محصولات: طیف وسیعی از محصولات، از جمله کالاهای دست‌ساز، لباس، لوازم جانبی و جواهرات.

Storenvy

Storenvy ترکیبی از یک بازار آنلاین و بستری برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین مستقل است. این پلتفرم برای کسب‌وکارهای کوچک و فروشندگان مستقل بسیار جذاب است.

  • محصولات: لباس‌ها، محصولات دست‌ساز، لوازم جانبی.

Madeit (استرالیا)

Madeit یک پلتفرم استرالیایی برای فروش محصولات دست‌ساز است که شبیه به Etsy عمل می‌کند. فروشندگان محصولات دست‌ساز و خلاقانه خود را در این پلتفرم به فروش می‌گذارند.

  • محصولات: آثار هنری و محصولات دست‌ساز از هنرمندان استرالیایی.

این سایت‌ها، بسته به نیاز شما (محصولات دست‌ساز، وینتیج یا هنری)، گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی Etsy هستند.

سخن پایانی

در بالا به‌طور کامل در خصوص سایت اتسی صحبت کردیم. در این مطلب به شما گفتیم که سایت etsy چیست و نحوه فروش در سایت اتسی را به شما آموزش دادیم. به‌طور کلی می‌توان گفت که فروشگاه اتسی یک بهشت برای افراد خلاق است. در اتسی، جمعیت عظیمی وجود دارد که به طور فعال و با اعتماد به نفس در این پلتفرم حضور دارند. اینجا کاربران بیشتر تمایل دارند از خالقان کوچک خرید کنند تا اینکه در یک سایت مانند آمازون این کار را انجام دهند، چرا که آن‌ها به دنبال خرید یک محصول خاص و ویژه هستند. اگر آماده هستید تا کسب‌وکار خالق خود را راه‌اندازی کنید، اتسی فقط چند کلیک دور است. شاید زمان آن رسیده باشد تا شروع کنید.

امتیاز شما به این مطلب

نوشته سایت Etsy؛ چه محصولاتی را در سایت اتسی به فروش برسانیم؟ اولین بار در مجله آقای وب. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

6 ویژگی گواهینامه SSL DV | امنیت وب‌سایت با گواهینامه SSL

آنچه که باید درباره گواهینامه SSL DV بدانید زمانی که برای امنیت…

ترافیک ماهیانه هاست چیست؟ (بررسی کامل پهنای باند ماهیانه)

در دنیای مدیریت وب‌سایت، یکی از مفاهیمی که هر صاحب وب‌سایتی باید…

هاست مناسب برای سایت شخصی (راهنمای انتخاب هاست سایت شخصی)

انتخاب هاست مناسب برای سایت‌ شخصی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب