صفحه اصلی > آموزشی : زمان‎بندی تبلیغات گوگل چیست؟(نحوه Scheduling گوگل‌ادز)

زمان‎بندی تبلیغات گوگل چیست؟(نحوه Scheduling گوگل‌ادز)


برای اجرای موفق کمپین‌های گوگل ادز باید به زمان‌بندی آگهی‌ها توجه کنید. چه روزها و ساعت‌هایی از هفته، آگهی بیشترین بازدهی را دارد؟ پاسخ‌دادن یا پاسخ‌ندادن به این سؤال می‌تواند فرق بین تبلیغ موفق و ناموفق را رقم بزند. اگر با موضوع Scheduling یا زمان‌بندی آگهی‌ها در گوگل ادز آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم این مقاله از آقای وب را تا پایان بخوانید.

زمان نمایش تبلیغات گوگل چیست؟

در دنیای تبلیغات بعضی از آگهی‌ها مانند بیلبوردهای خیابانی، ممکن است برای روزها و هفته‌ها در معرض دید مردم قرار بگیرند. در این تبلیغات، آگهی‌دهنده بودجه هنگفتی دارد و ممکن است حتی با شاخص‌ کلیدی عملکرد KPI تبلیغات ناآشنا باشد. اتفاقی که در این آگهی‌ها می‌افتد، درست نقطه مقابله تبلیغات هدفمند گوگل است.

در تبلیغات گوگل ادز، انواع کسب‌وکارها، کوچک، بزرگ و غول‌پیکر برای تصاحب رتبه‌های برتر گوگل با هم رقابت می‌کنند. اگر کسب‌وکارهای بزرگ اشتباه کنند، ممکن است کسب‌وکارهای کوچک‌تر جای آن‌ها را بگیرند. به همین دلیل است که جزئی‌ترین تنظیمات گوگل ادز، مثل زمان‌بندی گوگل‌ادز اهمیت فراوانی دارد.

در تنظیم زمان نمایش گوگل، شما مشخص می‌کنید که آگهی چه روزهایی از هفته و چه ساعت‌هایی به مخاطب نمایش داده شود. شما این کار را انجام می‌دهید، چون نمی‌خواهید بودجه را در زمان‌های غیرمفید هدر دهید. زمان‌بندی تبلیغات در گوگل بر اساس عواملی مانند نوع مخاطب، ساعات فعالیت کسب‌وکار و… انجام می‌شود.

اهمیت زمان‌بندی تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل به مدیریت اکانت گوگل ادز دقیق و هوشمندانه احتیاج دارد. در جایی که شما برای هر کلیک، مبالغ سنگین دلاری پرداخت می‌کنید، نباید چشمتان را روی موضوع مهمی مانند زمان تبلیغات ببندید. از جمله دلایلی که باعث اهمیت تنظیم زمان نمایش تبلیغات گوگل می‌شود، عبارت است از:

بهره‌وری بیشتر

با زمان‌بندی اصولی تبلیغات، آگهی به مخاطبان هدف بیشتری نمایش داده می‌شود. بدین ترتیب بودجه تبلیغات بهتر مصرف می‌شود و از هدررفتن سرمایه جلوگیری می‌کنید. به‌عنوان‌مثال اگر کسب‌وکار در ساعت‌های اداری فعال است، لزومی ندارد که تبلیغ در نیمه‌شب نمایش داده شود.

افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate)

اگر آگهی در ساعت‌هایی که مخاطبان فعال هستند، نمایش داده شود، احتمالاً نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) بیشتر می‌شود.

تأثیر بهتر

همچون تبلیغات محیطی که می‌توانند برای هفته‌ها در خیابان‌ها بمانند و روان مردم شهر را آزار دهند، تبلیغات کلیکی گوگل‌ادز نیز می‌توانند آزاردهنده باشند. اگر مخاطب یک تبلیغ را بارها و در تمام ساعات روز در صفحه نتایج سرچ ببیند، از تبلیغ زده می‌شود. به همین دلیل با زمان‌بندی تبلیغات گوگل از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری می‌کنیم.

زمان‎بندی تبلیغات گوگل

هم‌سویی با کمپین‌های فصلی و رویدادها

با زمان‌بندی آگهی‌های گوگل ادز می‌توانید قدرت کمپین‌های فصلی و رویدادی را افزایش دهید. در این مواقع، تبلیغات گوگل هم‌سو با این کمپین‌ها و در زمان‌های مقرر نمایش داده می‌شود. بدین ترتیب بیشترین استفاده را از کمپین‌های بازاریابی می‌برید و سریع‌تر به نتیجه دلخواهتان می‌رسید.

ادغام با برنامه‌های کاری و جغرافیایی

کسب‌وکارهایی که مخاطبانی از مناطق زمانی مختلف دارند، باید Scheduling گوگل ادز را بادقت و وسواس زیادی انجام دهند. زمان‌بندی درست تبلیغات از پیچیدگی و دشواری کارها کم می‌کند و نتایج بهتری به همراه دارد.

بهبود امتیاز کیفی Quality Score

تبلیغاتی که کلیک بیشتری دریافت می‌کنند و مخاطبان تعامل بیشتری با آن‌ها دارند، امتیاز کیفی (Quality Score) بالاتری می‌گیرند. امتیاز کیفی بالا روی رتبه آگهی تأثیر می‌گذارد و باعث بیشتر دیده‌شدن و بهبود رتبه تبلیغ می‌شود. همان‌طور که گفتیم، تنظیم صحیح زمان نمایش تبلیغات گوگل یکی از راه‌هایی است که به افزایش کلیک و بازدید آگهی کمک می‌کند.

مدیریت رقابت

گاهی تنظیم زمان نمایش تبلیغ در گوگل ادز با هدف انتشار آگهی در ساعات کم‌رقابت انجام می‌شود. آگهی‌هایی که در ساعات پر رقابت منتشر می‌شوند، هزینه هر کلیک CPC بیشتری دارند.

باتوجه‌به دلایلی که بیان کردیم، زمان‌بندی گوگل ادز می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت و کارایی تبلیغات بگذارد. برای اینکه تنظیم زمان انتشار آگهی را به نحو احسن انجام دهید، باید با عوامل تأثیرگذار بر زمان‌بندی آشنا شوید.

زمان‎بندی تبلیغات گوگل

عوامل مؤثر بر زمان نمایش تبلیغ در گوگل ادز

باتوجه‌به دلایلی که در اهمیت زمان‌بندی تبلیغات گوگل برشمردیم، اکنون می‌توانیم عوامل مؤثر بر تعیین زمان نمایش تبلیغات را بهتر درک کنیم. از جمله عواملی که باید به آن‌ها توجه کنیم، عبارت است از:

  • رفتار و الگوی فعالیت کاربران
  • دستگاه کاربران هدف (لپ‌تاپ، موبایل، تبلت)
  • موقعیت جغرافیایی و منطقه زمانی هدف
  • فصل‌ها و رویدادهای خاص
  • وضعیت رقابت در بازار
  • بودجه تبلیغات
  • برنامه کاری کسب‌وکار
  • نوع محصول و خدمت
  • اطلاعات به‌دست‌آمده از آنالیز کمپین‌های قبلی (CTR و…)

بنابراین در هنگام Scheduling گوگل ادز باید به تک‌تک این عوامل توجه کنید و کمپین خود را بر اساس این عوامل زمان‌بندی کنید. با چنین رویکردی خواهید توانست کمپین‌های موفق‌تری اجرا کنید.

زمان‎بندی تبلیغات گوگل

نحوه زمان‌بندی گوگل‌ادز

برای تعیین زمان تبلیغات گوگل طبق مراحل زیر اقدام کنید. اگر در مرحله ایجاد کمپین گوگل ادز هستید:

  1. وارد حساب کاربری خود در گوگل ادز شوید.
  2. در بخش Campaign settings به پایین صفحه، More settings بروید. روی Ad schedule بزنید.
زمان‎بندی تبلیغات گوگل
  • وارد صفحه جدیدی می‌شوید. در این قسمت، زمان‌بندی به‌صورت پیش‌فرض در حالت All days قرار دارد. شما می‌توانید با کلیک روی این نوار و تغییر در ساعات آگهی، زمان‌بندی را تغییر دهید.
زمان‎بندی تبلیغات گوگل

نکته مهم: فراموش نکنید تعیین زمان بر اساس منطقه جغرافیایی انجام می‌شود که حساب کاربری خود را برای آن شارژ کرده‌اید. در مثال ما، افتتاح حساب گوگل ادز با درهم امارات و برای این کشور انجام شده و معیار امارات است.

شما می‌توانید همانند تصویر زیر، روزها و ساعت‌های مختلف را برای نمایش آگهی تنظیم کنید. برای مثال ممکن است در روز جمعه نیازی به نمایش تبلیغ گوگل ادز نداشته باشید و این روز را از برنامه حذف کنید. یا برای روز شنبه، ساعت‌های بیشتری را به تبلیغ اختصاص دهید و… .

زمان‎بندی تبلیغات گوگل

زمان‌بندی تبلیغات گوگل بعد از ایجاد کمپین

بعد از ایجاد کمپین گوگل ادز نیز امکان تغییر در زمان نمایش آگهی وجود دارد. برای این کار، اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. وارد کمپین موردنظرتان در حساب گوگل ادز شوید.
  2. به نوار سمت راست بروید و از قسمت Suggested، Ad schedule  را انتخاب کنید.
زمان‎بندی تبلیغات گوگل

در پایین صفحه سمت چپ، دایره آبی‌رنگ قلم را مشاهده می‌کنید. اگر روی این گزینه کلیک کنید، می‌توانید وارد بخش تنظیمات زمان‌بندی شوید.

زمان‎بندی تبلیغات گوگل
  • در بخش جدید می‌توانید همه تنظیمات لازم برای تعیین زمان تبلیغات گوگل ادز را انجام دهید. هنگامی که روزها و ساعت‌های موردنظرتان را برای نمایش آگهی مشخص کردید، لیست تغییرات به‌صورت زیر در پایین صفحه مشخص می‌شود.

شما می‌توانید از این بخش، هزینه‌گذاری bidding تبلیغات گوگل ادز را نیز برای هر روز تغییر دهید. برای این کار، روز و ساعت مدنظرتان را انتخاب کنید، علامت تیک آبی‌رنگ مربع کناری آن را بزنید و به بخش Edit بروید. از منویی که باز می‌شود Change bid adjutments را انتخاب کنید.

زمان‎بندی تبلیغات گوگل

در صفحه جدید طبق تصویر زیر می‌توانید هزینه هر کلیک را برای زمان‌های موردنظرتان افزایش یا کاهش دهید. برای مثال، در تصویر زیر بودجه ۲۵ درصد افزایش داده شده و طبق توضیحات از ۱۰ درهم به ۱۲.۵ درهم برای هر کلیک رسیده است. در پایان روی گزینه Apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

زمان‎بندی تبلیغات گوگل

نتیجه؛ نشانه‌گیری تبلیغات گوگل در زمان مناسب!

تبلیغات گوگل می‌تواند به پیشبرد اهداف کسب‌وکار کمک کند به شرطی که دقیق و اصولی باشد. تبلیغ‌کننده باید به زمان‌بندی گوگل ادز اهمیت دهد و آگهی‌ها را در زمان مناسب نمایش دهد. تبلیغ در زمان مناسب، باعث بهره‌وری بیشتر، افزایش نرخ تبدیل، تأثیرگذاری بهتر و… کسب‌وکار می‌شود.

اگر برای زمان‌بندی نمایش آگهی خود در گوگل‌ادز ابهام دارید، بهتر است از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر و شناخته‌شده کمک بگیرید. با گروه تبلیغات آقای وب بهترین نتایج را از تبلیغات گوگل ادز کسب می‌کنید. همین‌الان با ما تماس بگیرید.

نوشته زمان‎بندی تبلیغات گوگل چیست؟(نحوه Scheduling گوگل‌ادز) اولین بار در آقای وب:‌ آژانس تبلیغات آنلاین. پدیدار شد.



منبع

پست های مرتبط

6 ویژگی گواهینامه SSL DV | امنیت وب‌سایت با گواهینامه SSL

آنچه که باید درباره گواهینامه SSL DV بدانید زمانی که برای امنیت…

ترافیک ماهیانه هاست چیست؟ (بررسی کامل پهنای باند ماهیانه)

در دنیای مدیریت وب‌سایت، یکی از مفاهیمی که هر صاحب وب‌سایتی باید…

هاست مناسب برای سایت شخصی (راهنمای انتخاب هاست سایت شخصی)

انتخاب هاست مناسب برای سایت‌ شخصی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب