صفحه اصلی > گوگل ادز : تبلیغات عطر، معرفی 8 روش پرکاربرد تبلیغ ادکلن

تبلیغات عطر، معرفی 8 روش پرکاربرد تبلیغ ادکلن


اگر عبارت‌هایی مثل «خرید عطر»، «تبلیغ عطر» یا «عطر» را در گوگل ترندز جستجو کنید، متوجه آمار خیره‌کننده جستجوی این عبارت‌ها در گوگل می‌شوید. بر اساس آمارهای منتشر شده، صنعت عطرسازی در امریکا یک بازار ۱۶ میلیارد دلاری دارد. در ایران هم خرید عطر و ادکلن دارای بازار خوبی است. خصوصاً که طی سال‌های اخیر امکان خرید و فروش اینترنتی عطر هم امکان‌پذیر شده است. اگر در زمینه فروش یا تولید عطر کار می‌کنید و به دنبال بهترین راهکارها برای تبلیغات عطر هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. در ادامه به بررسی ۸ روش موثر برای تبلیغ عطر و ادکلن می‌پردازیم و نکات مربوط به هر روش را نیز ذکر می‌کنیم.

۸ روش برای تبلیغات عطر

برای تبلیغات عطر نیازی نیست سر چهارراه یا ایستگاه‌های مترو بایستید و به رهگذرها کاغذ تستر تعارف کنید. روش‌های بهتری هم برای این کار وجود دارد؛ که اتفاقاً تاثیرگذاری این روش‌ها بیشتر از کاغذ تستر است. در ادامه به بهترین روش‌ها برای تبلیغ عطر و ادکلن می‌پردازیم. این روش‌ها بر اساس اولویت و میزان تاثیرگذاری‌شان مرتب شده‌اند. البته در انتخاب راهکار مناسب برای تبلیغات باید میزان بودجه کمپین و اهداف آن را نیز در نظر بگیرید.

۱.تبلیغ عطر و ادکلن در اینستاگرام

«ماما میا ماما سیتا کاچلا!» احتمالاً شما هم کلیپ تبلیغات عطری که از این عبارت استفاده می‌کند را دیده باشید. کلیپی که اولین بار در اینستاگرام وایرال شد و بین کاربران شبکه‌های اجتماعی توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ تا جایی که مدت‌ها به‌عنوان یک میم ویدئویی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اگرچه آمار مشخصی از میزان موفقیت این کلیپ در دسترس نیست؛ اما می‌توان حدس زد که فروشگاه عطر زایس با تولید این کلیپ مخاطبان زیادی جذب و یا لااقل سرنخ‌های پرتعدادی را تولید کرده باشد.

تبلیغات عطر در اینستاگرام

این موفقیت قدرت شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص اینستاگرام را در تبلیغ عطر و ادکلن نشان می‌دهد. خصوصاً که کاربران زیادی در ایران از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. تبلیغ در اینستاگرام به شکل‌های متفاوتی قابل انجام است؛ اما دو راهکار اصلی برای تبلیغ وجود دارد:

راهکار اول: در راهکار اول باید مستقیماً تبلیغات خودتان را به اینستاگرام بسپارید و اصطلاحاً از instagram ads استفاده کنید. این بخش از تبلیغات توسط خود پلتفرم اینستاگرام انجام می‌شود و گزینه ایده‌آلی برای پروموت ریلیزها یا پست‌های خاص است؛ اما یک عیب اصلی دارد. اینکه باید هزینه‌های تبلیغ را به‌صورت دلاری بپردازید. به همین خاطر کسب و کارهای ایرانی کمتر سراغ این روش می‌روند.

راهکار دوم: در این روش باید سراغ پیج‌های پر فالوور و یا اینفلوئنسرهای اینستاگرامی بروید. اینفلوئنسرها افرادی هستند که روی جامعه مخاطبان خود تاثیرگذاری بالایی دارند. برای مثال در فروش عطر اگر سراغ اینفلوئنسرهای سبک زندگی یا آرایشی بروید، شانس موفقیت‌تان بیشتر است. اینفلوئنسرها یا پیج‌های پر فالوور گزینه‌های مناسبی برای تبلیغ عطر و ادکلن هستند؛ اما به این شرط که حواستان را در انتخاب گزینه‌های مناسب جمع کنید. به‌علاوه باید مدیریت بودجه کمپین را نیز در نظر بگیرید.

نکات مهم برای تبلیغ در اینستاگرام

اگر قصد دارید تبلیغات عطر و ادکلن را در اینستاگرام انجام دهید، نکات زیر هم به کارتان می‌آید:

  • قبل از شروع تبلیغ در اینستاگرام یا مشخص کردن فهرست اینفلوئنسرها، لیستی از اهداف کمپین‌تان داشته باشید. اهداف کمپین می‌تواند شامل تبلیغ برند، تبلیغ محصولات، تبلیغ برای جشنواره‌های مناسبتی و… باشد.
  • مهم‌ترین فاکتور در تبلیغات اینستاگرامی، انتخاب اینفلوئنسرها و پیج‌هایی است که با تبلیغ عطر و ادکلن تناسب داشته باشند. برای مثال اینفلوئنسرهای خانه‌داری، سبک زندگی و آرایشگرها گزینه‌های مناسبی برای تبلیغات عطر هستند.
  • در خیلی از مواقع انتخاب میکرو اینفلوئنسرها گزینه بهتری برای تبلیغات اینستاگرامی است. میکرو اینفلوئنسرها کاربرانی هستند که تعداد فالوور کمتری دارند. برحسب تجربه می‌توان گفت که تاثیرگذاری این افراد روی کاربران‌شان بیشتر است. به‌علاوه خودشان هم دغدغه‌مندتر تبلیغات شما را انجام می‌دهند. در ضمن از نظر هزینه هم خیلی راحت‌تر می‌توان با این افراد کنار آمد.
  • می‌توانید از سیستم همکاری در فروش هم برای تبلیغات ادکلن و عطر استفاده کنید. به‌عنوان مثال برای همکاری با اینفلوئنسرها یک قرارداد همکاری در فروش داشته باشید. به این شکل هزینه تبلیغات را عملاً از سود فروش محصولات می‌پردازید.
  • در تبلیغ عطر و ادکلن باید میزان تعامل با کاربران بیشتر باشد؛ خصوصاً که دارید محصول خاصی را تبلیغ می‌کنید. برگزاری چالش، طرح سوال، ساخت بازی‌های جذاب و… گزینه‌های خوبی برای ساخت تبلیغات تعاملی هستند.
  • مهم‌تر از داشتن ایده برای تبلیغ عطر، جمع‌آوری داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی است. حتی اگر بهترین ایده‌ها را برای تبلیغ داشته باشید، اگر داده‌های کمپین را جمع‌آوری نکنید، نمی‌فهمید تبلیغات شما چقدر موثر بوده است. برای جمع‌آوری این داده‌ها می‌توانید از نرم‌افزارهای واسطه یا روش‌های دیگری مثل تعریف کد تخفیف‌های خاص بهره ببرید.

۲. تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی دیگر

اینستاگرام تنها گزینه در دسترس برای تبلیغات عطر و ادکلن نیست. برای تبلیغ این محصول می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی دیگری هم استفاده کنید. برای مثال شبکه‌هایی مثل تیک تاک، ایکس (توییتر سابق)، یوتیوب، تلگرام و حتی شبکه‌های اجتماعی داخلی هم گزینه‌های خوبی برای تبلیغ ادکلن هستند.

برای تبلیغ در سوشال مدیاهای دیگر هم گزینه‌های متعددی در دسترس است. خیلی از این پلتفرم‌ها خودشان گزینه تبلیغات مستقیم را دارند. برای مثال تلگرام اخیراً سازوکار جالبی را برای تبلیغ کانال‌ها و کسب و کارها تعریف کرده است؛ یا در توییتر هم به گزینه تبلیغات مستقیم دسترسی دارید.

راهکار بعدی هم رفتن سراغ کانال‌ها و پیج‌هایی است که خودشان فالوورهای پرتعدادی داشته باشند. البته داشتن فالوور فقط یکی از شرط‌های ممکن است. در کنار این شرط تناسب زمینه فعالیت با تبلیغات ادکلن هم باید وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت دارید بودجه تبلیغاتتان را دور می‌ریزید!

نکات مهم برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

قبل از تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • در قدم اول فهرست اهداف کمپین را مشخص کنید. این اهداف می‌تواند افزایش فروش محصولات خاص، جذب سرنخ‌های جدید، افزایش آگاهی از برند، تبلیغ کمپین‌های مناسبتی و… باشد.
  • هر شبکه اجتماعی قابلیت‌های متفاوتی دارد. در نتیجه تولید محتوا برای این پلتفرم‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. برای مثال در توییتر تولید محتوا بیشتر بر مبنای متن و تصویر است؛ اما در تیک تاک یا اینستاگرام کلیپ‌های کوتاه بیشتر دیده می‌شوند.
  • برای جذابیت بیشتر تبلیغات باید سراغ تولید محتواهای تعاملی بروید. ساخت چالش‌های جذاب، پرسیدن سوال از مخاطب و یا طراحی بازی راهکارهایی برای افزایش تعامل با مخاطب هستند.
  • هر تبلیغ علاوه بر ایده، به عنوان جذاب و توضیحات متنی ترغیب‌ کننده هم نیاز دارد. این موارد می‌توانند تاثیرگذاری روی مخاطبان را افزایش داده و باعث بهبود نرخ تبدیل تبلیغات شوند.
  • برای بهینه کردن تبلیغات باید از برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌هایی کمک بگیرید که امکان رهگیری و جمع‌آوری داده‌های کمپین‌ها را داشته باشند. به این شکل می‌توانید به آنالیز نتایج کمپین‌‌ها بپردازید و آن را بهتر کنید.

۳.تبلیغ عطر و ادکلن در صفحه نتایج گوگل

اگر عبارتی مثل «خرید عطر» را در گوگل جستجو کنید، از بین نتایج موجود حداقل دو سه موردشان با تبلیغات گوگل به صفحه اول آمده‌اند. این موارد را می‌توانید با سرتیتر «دارای حامی مالی» یا «Sponsored» تشخیص دهید. نکته اینجاست که خیلی از کاربران برای خرید عطر و ادکلن فروشگاه‌های اینترنتی را به آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی و… ترجیح می‌دهند؛ زیرا خرید محصول از فروشگاه‌های اینترنتی ساده‌تر است و دردسرهای کمتری هم دارد. این کاربرها برای پیدا کردن فروشگاه‌های عطر و ادکلن اغلب به سراغ گوگل می‌روند. همین مسئله باعث شده تا بازار رقابت در جذب کاربران از گوگل حسابی داغ شود.

 

 

شما هم اگر می‌خواهید این دسته از کاربران را تارگت کرده و به سمت خود بکشانید، دو راهکار متفاوت روی میز دارید. راهکار اول رفتن به سراغ سئوی وب‌سایت است. راهکاری که زمان زیادی از شما می‌گیرد و نیاز به استراتژی بلندمدتی دارد؛ اما اگر بخواهید زودتر به نتیجه برسید، چه راه‌حلی وجود دارد؟

تبلیغات عطر و ادکلن در گوگل همین راهکار دوم است. اگر می‌خواهید در زمان سریع‌تری به صفحه اول گوگل بروید، باید فهرستی از کلمات کلیدی هدفتان را مشخص کنید. سپس در پلتفرم گوگل ادز یک حساب کاربری بسازید و کمپین تبلیغاتی خود را اجرایی کنید. اگر با چگونگی ساخت کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز آشنا نیستید، می‌توانید این کار را به متخصصان گوگل ادز بسپارید و یا از دوره آموزش رایگان گوگل ادز ما استفاده کنید.

نکته مهم اینکه هزینه تبلیغات در گوگل ادز به ازای هر کلیک محاسبه می‌شوید. به زبان دیگر شما فقط وقتی برای تبلیغات هزینه می‌پردازید که کاربران روی تبلیغ‌تان کلیک کرده باشند. این شیوه از محاسبه هزینه‌ها باعث صرفه‌جویی در بودجه تبلیغات می‌شود.

تبلیغات عطر در گوگل ادزتبلیغات عطر در گوگل ادز

اگر می‌خواهید بیشتر با تبلیغ عطر در گوگل ادز آشنا شوید، به صفحه «تبلیغات در صفحه اول گوگل» را مرور کنید.

نکات مهم برای تبلیغ در صفحه نتایج گوگل

  • نکته حائز اهمیت برای تبلیغات عطر در گوگل، تهیه فهرست کلمات کلیدی است. برای تهیه این فهرست می‌توانید از ابزارهای گوگل ادز مثل کیورد پلنر کمک بگیرید. همچنین ابزارهایی مثل سرچ کنسول، KWFinder، Moz و ابزارهای ایرانی هم برای این کار در دسترس هستند. اگر تجربه کافی برای تشخیص کلمات کلیدی هدفمند را ندارید، از یک سئوکار یا متخصص گوگل ادز کمک بگیرید.
  • اهداف تبلیغات در گوگل می‌تواند چیزهای متعددی باشد. برای مثال افزایش فروش محصول، جذب سرنخ‌های جدید، معرفی برند، افزایش ترافیک وب‌سایت و… می‌تواند در فهرست اهداف کمپین قرار گیرد. مشخص بودن اهداف روی تعیین فهرست کلمات کلیدی هم تاثیر دارد.
  • اگر بخواهید تبلیغات‌تان برای برخی از عبارت‌ها و کلمات کلیدی نشان داده نشود، باید از قابلیت «کلمات کلیدی منفی» گوگل ادز استفاده کنید. برای مثال اگر نمی‌خواهید تبلیغ‌تان برای عبارت «خرید عطر در کرمان» نشان داده شود، این عبارت را به‌عنوان کلمه کلیدی منفی تعریف کنید. این قابلیت تبلیغات شما را هدفمندتر می‌کند.
  • حضور در صفحه اول گوگل بخش اول تبلیغات گوگل ادز است. اگر می‌خواهید تبلیغ عطر و ادکلن شما دیده شود، باید برای تولید محتوای تبلیغ، نوشتن توضیحات متا و تعیین عنوان مناسب هم وقت بگذارید.
  • عنوان تبلیغات باید اثرگذار و ترغیب‌کننده باشد. استفاده از کلمات قدرتمند، صفت‌های تفضیلی، اعداد و علائم نگارشی می‌تواند باعث جلب توجه بیشتر عنوان شود.
  • در نوشتن توضیحات متا یا همان توضیحات تبلیغ هم باید ترغیب‌کننده بودن متن را در نظر داشته باشید و با دقت بیشتری عمل کنید. استفاده از جمله‌های کوتاه و کلمه‌های قدرتمند باعث افزایش اثرگذاری تبلیغات می‌شود.
  • نکته دیگر اینکه گوگل ادز دارای افزونه‌های پرشماری است که باعث جذابیت بیشتر تبلیغات می‌شوند. برای مثال افزونه شماره تماس یا لوکیشن از همین دست هستند.
  • همچنین برای تولید محتوای تبلیغ هم وقت بگذارید. کاربری که وارد صفحه لندینگ تبلیغ می‌شود، دنبال خواسته‌های مشخصی می‌گردد. به خواسته‌های کاربر اهمیت دهید و کمک کنید تا راحت‌تر به خواسته‌اش برسد. هرچقدر رضایت کاربر را بیشتر جلب کنید، امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل ادزتان هم افزایش می‌یابد.
  • و در پایان اینکه گوگل ادز تمامی داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی را جمع‌آوری می‌کند. به کمک این داده‌ها می‌توانید تبلیغات خود را بهینه‌ کنید.

۴.ثبت لوکیشن در گوگل

اگر صاحب فروشگاه عطر و ادکلن فیزیکی هستید، راهکار دیگری هم برای تبلیغات عطر و ادکلن دارید. اینکه لوکیشن فروشگاهتان را در گوگل ثبت کنید. بسیاری از کاربران برای یافتن فروشگاه‌های نزدیک خودشان از جستجوهای لوکیشن‌محور استفاده می‌کنند. برای مثال عبارت‌هایی مثل «بهترین فروشگاه عطر در غرب تهران» یا «فروشگاه عطر در یزد» از جمله همین جستجوهای لوکیشن‌محور هستند.

ثبت عطر فروشی در گوگل مپثبت عطر فروشی در گوگل مپ

وقتی چنین عبارت‌هایی را جستجو می‌کنید، علاوه بر نتایج عادی گوگل فهرستی از فروشگاه‌های فیزیکی عطر و ادکلن را نیز به شما نشان می‌دهد. در این فهرست می‌توانید نام فروشگاه، شماره تماس، تصاویر، نظرات و امتیاز کاربران، آدرس و حتی ساعت فعالیت فروشگاه را ببینید. در نتیجه خیلی راحت فروشگاه دلخواهتان را انتخاب کنید.

نکته مهم اینجاست که تمامی کسب و کارها می‌توانند لوکیشن فروشگاه‌شان را در گوگل مپ ثبت کنند و اطلاعاتی مثل شماره تماس، آدرس و ساعت باز بودن فروشگاه را نیز به آن بیفزایند. این کار یک روش تبلیغاتی رایگان است که برای هدف‌گیری خریداران حضوری کاربرد دارد.

اگر با نحوه ثبت کسب و کار در گوگل آشنا نیستید، مقاله «ثبت لوکیشن در گوگل مپ» را بخوانید.

۵.تبلیغات بنری آنلاین برای عطر و ادکلن

روش دیگری که برای تبلیغات عطر و ادکلن می‌توانید به سراغ آن بروید، انتشار تبلیغات بنری آنلاین است. این روش را ممکن است با نام تبلیغات کلیکی هم بشناسید و نمونه‌هایی از آن را در سایت‌های خبری یا ورزشی به عنوان یکی از روش های تبلیغات اینترنتی دیده باشید. تبلیغات بنری آنلاین بیشتر در سایت‌های پر بازدید، مثل سایت‌های خبری یا سایت‌های دانلود فیلم و موسیقی نمایش داده می‌شوند.

 

 

مزیت تبلیغات بنری آنلاین به همان شیوه محاسبه هزینه‌ها برمی‌گردد. در این روش فقط وقتی هزینه می‌پردازید که کاربران روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کنند. نکته دیگر اینکه در تبلیغات بنری می‌توان به سراغ استراتژی‌هایی مثل تبلیغات ریتارگتینگ هم رفت. این استراتژی باعث افزایش نرخ تبدیل در تبلیغات بنری می‌شود.

برای اجرای تبلیغات کلیکی در ایران می‌توانید از پلتفرم‌هایی مثل یکتانت یا تپسل استفاده کنید. البته تبلیغ در این پلتفرم‌ها مزیت‌ها و معایب متعددی دارد. خصوصاً که شبکه نمایش این پلتفرم‌ها چندان هم بزرگ نیست. نکته دیگر اینکه نرخ دریافت کلیک‌های هرز در پلتفرم‌های ایرانی بالا است و این مسئله باعث مصرف بیهوده‌ی بودجه کمپین می‌شود.

اگر به جای پلتفرم‌های داخلی دنبال یک پلتفرم جهانی و بهتر هستید، می‌توانید از گوگل ادز استفاده کنید. گوگل با بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن در زمینه تبلیغات بنری همکاری می‌کند. سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همکار گوگل را اصطلاحاً شبکه نمایش گوگل می‌خوانند.

نکته دیگر اینکه تبلیغ بنری گوگل به‌صورت همسان و با الگوریتم‌های هوشمند انجام می‌شود. به شکلی که می‌توانید تبلیغات خود را بر اساس سن، جنسیت، لوکیشن، علایق قبلی کاربر، سابقه جستجو و… هدفمند کنید. همچنین الگوریتم‌های هوشمند گوگل هم تبلیغات شما را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی نمایش می‌دهد که بیشترین تناسب را با عطر و ادکلن دارند. این ویژگی احتمال دریافت کلیک را برای تبلیغات بنری افزایش می‌دهد.

نکات مهم در اجرای تبلیغات بنری

  • اهداف تبلیغات بنری می‌تواند جذب مشتری جدید، افزایش فروش، جلب توجه، افزایش آگاهی از برند و… باشد. قبل از شروع تبلیغات کلیکی باید اهداف کمپین را مشخص کنید.
  • در تبلیغات بنری از تصاویر و ویدئوهای کوتاه برای جلب توجه استفاده می‌شود. استفاده از تصاویر با کیفیت، رنگ‌بندی جذاب، انتخاب فونت مناسب و داشتن طراحی خلاقانه باعث بیشتر دیده شدن تبلیغات بنری خواهد شد.
  • داشتن عنوان جذاب برای تبلیغات بنری آنلاین الزامی است. در نوشتن عنوان از کلمات قدرتمند استفاده کنید. از علائم نگارشی و اعداد کمک بگیرید؛ یا وعده‌هایی مثل تخفیف و جایزه بدهید. این ویژگی‌ها باعث ترغیب شدن بیشتر مخاطبان می‌شود.
  • اگر قرار است اطلاعات خاصی را به مخاطب منتقل کنید، باید آن را در کمترین تعداد کلمات بگویید. انتخاب فونت مناسب هم باعث جلب توجه و بهتر دیدن شدن این اطلاعات می‌شود.
  • در تبلیغات بنری آنلاین باید از یک فراخوان اقدام به عمل مناسب استفاده کنید؛ به نحوی که کاربر در پایان ترغیب به انجام عمل مشخصی شود. برای مثال روی بنر کلیک کند و یا با شما تماس بگیرد.
  • اگر در انتخاب رنگ‌بندی، عنوان، متن تبلیغ، طراحی بصری و… بنرها تردید دارید، می‌توانید از استراتژی A/B تست کمک بگیرید.
  • برای تحلیل بهتر تبلیغات بنری می‌توانید از داده‌های گوگل ادز استفاده کنید. با استفاده از این داده‌ها فرصت لازم برای انجام تغییرات و بهینه‌سازی تصاویر را خواهید داشت.

۶.تبلیغات ویدئویی برای عطر و ادکلن

اگر به دنبال بهترین ایده برای فروش عطر هستید، می‌توانید به سراغ تبلیغات ویدئویی بروید. در تبلیغات ویدئویی فرصت تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب دارید. به‌علاوه می‌توانید احساسات مخاطبان را بیشتر درگیر کنید. برای اجرای این سبک از تبلیغات می‌توانید از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی، آپارات، فیلیمو و… کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید تبلیغات ویدئویی را در یک پلتفرم جهانی‌تر داشته باشید، گزینه بعدی تبلیغ در یوتیوب است. یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. در ایران هم نسل جدید و به‌خصوص نسل زدی‌ها به‌وفور از یوتیوب استفاده می‌کنند. از طرفی عمده مشتریان فروشگاه‌های عطر و ادکلن هم جوان‌ترها هستند. به همین خاطر تبلیغ در یوتیوب می‌تواند باعث افزایش مشتری برای فروشگاه‌های عطر و ادکلن شود.

نکته دیگر اینکه یوتیوب پلن‌های مختلفی برای تبلیغات دارد. برای مثال تبلیغات در جریان قابل حذف و تبلیغات در جریان غیرقابل حذف گزینه‌های جذابی برای تبلیغ هستند و بیشتر از همه مورد استفاده قرار می‌گیرند. هزینه این تبلیغات هم معمولاً به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش یا دریافت هر کلیک محاسبه می‌شود.

مزیت دیگر تبلیغ در یوتیوب هم به الگوریتم‌های هوشمند این پلتفرم بر می‌گردد. این الگوریتم‌ها امکان هدف‌گیری مخاطبان بر اساس سن، جنسیت، زبان، لوکیشن و… را دارد.

نکات مهم در اجرای تبلیغات ویدئویی

  • هدف از تبلیغات ویدئویی می‌تواند افزایش آگاهی از برند، جذب کاربران بیشتر، افزایش سرنخ‌های جدید، اطلاع‌رسانی درباره کمپین‌ها و جشنواره‌ها و یا حتی افزایش فروش محصولات باشد.
  • در تبلیغات یوتیوب تولید محتوا حرف اول را می‌زند. به همین خاطر تولید محتوای باکیفیت و استفاده از تجهیزات حرفه‌ای اهمیت پیدا می‌کند. حتی اگر لازم است این تجهیزات را کرایه کنید، حتماً این کار را انجام دهید.
  • در تولید تبلیغات ویدئویی خلاقیت را چاشنی کار کنید. محتواهای چالش برانگیز و تعاملی بسازید. از قصه‌گویی کمک بگیرید. سراغ گونه‌های محتوایی مختلف مثل انیمیشن بروید و از کمی طنز بهره ببرید تا در جذب مخاطب بهتر عمل کنید.
  • عنوان و متن تبلیغ هم روی جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد. استفاده از کلمه‌های قدرتمند، صفت‌های تفضیلی، اعداد و علائم نگارشی باعث جذاب‌تر شدن عنوان تبلیغات می‌شود.
  • در ساخت تبلیغات ویدئویی لازم است از یک CTA مناسب هم استفاده کنید. فراخوان اقدام به عمل باید متناسب با اهداف کمپین باشد.
  • اگر در یوتیوب تبلیغ می‌کنید، داده‌های مربوط به کمپین‌ در گوگل ادز ذخیره می‌شود. به کمک این داده‌ها می‌توانید کمپین‌ تبلیغاتی‌تان را بررسی کنید.
  • اگر در انتخاب عنوان، CTA و چگونگی اجرای تبلیغ تردید دارید، می‌توانید از استراتژی A/B تست کمک بگیرید.

۷.تبلیغات پیامکی برای عطر و ادکلن

اگر همچنان در یافتن روش تبلیغ عطر تردید دارید، می‌توانید به سراغ تبلیغات پیامکی بروید. استفاده از پیامک ارزان‌ترین روش برای تبلیغات فروشگاهی است و برای هر کاربر کمتر از ۱۰ تومان هزینه دارد. البته نرخ تبدیل پایین تبلیغات پیامکی باعث شده تا کسب و کارها کمتر به سراغ این استراتژی تبلیغاتی بروند؛ یا اینکه حداقل از آن در کنار روش‌های دیگری استفاده کنند.

در حال حاضر پلتفرم‌های زیادی هستند که امکان ارسال پیامک‌های انبوه را دارند. برخی از این پلتفرم‌ها خودشان بانک‌های شماره تلفن را به شما می‌فروشند؛ اما می‌توانید از بانک شماره‌ای خودتان هم استفاده کنید. بهره بردن از بانک‌های شخصی‌سازی شده باعث افزایش نرخ تبدیل تبلیغات پیامکی می‌شود.

از تبلیغات پیامکی می‌توان برای اطلاع‌رسانی درباره جشنواره‌ها، ارائه کد تخفیف، اطلاع‌رسانی درباره محصولات جدید، افزایش آگاهی از برند و… استفاده کرد.

نکات مهم در تبلیغات پیامکی

  • در تبلیغات متن تبلیغات عطر و ادکلن باید از کلمات ساده و روشن استفاده کنید. انتخاب کلمات پیچیده و نام بردن از برندهای ناشناخته فقط باعث سردرگمی مخاطب می‌شود. جملات نوشته هم بهتر است کوتاه باشد و پیام متن را به شکلی واضح بیان کند.
  • خلاقیت در نوشتن پیامک‌های تبلیغاتی حرف اول را می‌زند. البته خلاقیت هم باید مرز و محدوده مشخصی داشته باشد.
  • شروع پیامک‌های تبلیغاتی بیشترین تاثیر را روی مخاطب می‌گذارد و حکم قلاب را دارد. دادن وعده‌های جذاب مثل ارائه کد تخفیف، مخاطب قرار دادن کاربران، استفاده از اسم کاربر و شخصی‌سازی کردن پیامک و استفاده از سوالات کوتاه شروع خوبی برای نوشتن یک پیامک تبلیغاتی هستند.
  • در تبلیغات پیامکی هم باید داده‌های کمپین را به کمک ابزارها یا استراتژی‌های از پیش طراحی شده ذخیره کرد. به کمک این داده‌ها و استفاده از استراتژی A/B تست می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهینه‌سازی کنید.

۹ نمونه متن برای تبلیغات عطر و ادکلن در پیامک

برای نوشتن پیامک‌های خلاقانه می‌توانید از نمونه متن‌های زیر کمک بگیرید:

  • دوست دارید خوش‌بو و خوش‌پوش باشید؟ اولی را ما تضمین می‌کنیم! فروشگاه عطر ….
  • ۱۵ درصد تخفیف ویژه عید نوروز. همین امروز عطرتان را سفارش دهید. فروشگاه عطر ….
  • یادته دنبال عطر برند … می‌گشتی؟ برات موجودش کردیم. اگر امروز بخری، ۱۰ درصد هم تخفیف داری.
  • ۷ درصد تخفیف ویژه برای ولنتاین! دو تا عطر بخر، یکی هدیه ببر.
  • فروش آنلاین عطر و ادکلن با ارسال رایگان + ۷ درصد تخفیف. فقط همین آخر هفته! فروشگاه عطر ..
  • عطر و ادکلنت رو از کجا می‌خری؟ ۱۳ درصد تخفیف برای اولین خرید. فروشگاه عطر و ادکلن …
  • دنبال عطر اصل هستی؟ نمی‌دونی از کجا خرید کنی؟ فروشگاه عطر … + ضمانت‌ اصل بودن کالا
  • نمی‌تونی عطر مناسب رو پیدا کنی؟ مشاوره رایگان خرید عطر + ۷ درصد تخفیف برای شما. فروشگاه عطر …
  • فروش عطر و ادکلن به‌صورت تکی با قیمت عمده! فقط همین آخر هفته. فروشگاه عطر …

۸. تبلیغات محیطی آفلاین برای عطر و ادکلن

روش‌های تبلیغات عطر و ادکلن فقط به راهکارهای آنلاین محدود نمی‌شود. علاوه بر این روش‌ها هنوز هم تبلیغات محیطی و سنتی می‌توانند کاربردی باشند. البته استفاده از روش‌هایی مثل چاپ تراکت و بروشور دیگر انتخاب عاقلانه‌ای نیستند. ایستادن سر چهارراه و پخش کردن کاغذهای تست عطر هم اگرچه جذاب است، اما هزینه‌بر و سخت هستند.

اگر به دنبال یک روش سنتی و بهینه برای تبلیغات محیطی عطر و ادکلن هستید، در حال حاضر می‌توانید به سراغ تبلیغ در مترو بروید؛ یا به دنبال اجاره تبلیغات روی پل‌های عابر پیاده و چاپ بنرهای شهری باشید. البته برخی از این روش‌ها هزینه‌هایی بالایی دارند. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه تبلیغات محیطی را اجرا کنید، شاید تبلیغ در مترو انتخاب بهتری باشد. برای آشنایی بیشتر با مزیت‌های تبلیغات محیطی می‌توانید مقاله «تبلیغات محیطی» را بخوانید.

سخن آخر

رقابت در حوزه فروش عطر و ادکلن بسیار بالا است. اگر می‌خواهید در این صنعت زنده مانده و ادامه دهید، باید به سراغ تبلیغات بروید. در این مقاله درباره بهترین روش‌های تبلیغات عطر و ادکلن صحبت کردیم. البته بیشترین توجه را به روش‌های تبلیغاتی اینترنتی و مدرن داشتیم. اگر درباره این روش‌ها سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.



منبع

پست های مرتبط

تبلیغات لباس، بررسی انواع روش های پربازده 2025

تبلیغات لباس به چه روشی بهتر است اجرا شود؟ منبع

بید استراتژی تارگت سی پی ای (Target CPA) چیست؟ | آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM

زمان مطالعه: 3 دقیقهبید استراتژی تارگتت سی پی ای چیست و مناسب…

جلوگیری از کلیک‌های فیک در گوگل ادز با IP Exclusion | آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM

زمان مطالعه: 7 دقیقهدر دنیای دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات در گوگل به‌عنوان یکی…

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است و سفارش طراحی سایت اولین قدم برای گام برداشتن در دنیای مارکتینگ امروزی است.

آخرین پست ها

1403 © طراحی سایت | سئو | آقای وب